Problematika zakalené vody
Dobrý den.
Dobrý den.
Chtěla bych se zeptat, zda se někde něco stalo s potrubím na městskou teplou vodu? Takhle zakalenou vodu máme delší dobu. Nepamatuji si, jak dlouho je na přeskáčku voda čistá (cca 2–5 dnů, možná týden). Bývá i studená pitná taková zakalená. Ani odpouštění nepomáhá.
Je možno nechat testovat vodu bezplatně na úřadě? Předem děkuji za Vaši odpověď.
B. D.
Děkuji za Váš dotaz, který by měl ale směřovat na vlastníka a provozovatele vodovodů na území města Studénky, a to na společnost Zásobování teplem Vsetín, a. s.
Nicméně jsem i přesto požádal provozovatele vodovodu o vyjádření. Společnost ZTV nám ve svém vyjádření sděluje:
„Ke zvýšení zákalu vody bohužel došlo po pondělní odstávce vody, po které byl vodovod odkalen. Bohužel se nám často stává, že odběratelé i v době odstávky „zkouší“ vodu pouštět a často tak předběhnou naše zaměstnance v odkalování a napustí do svých rozvodů v domě zakalenou vodu, která se pak špatně odkaluje (ještě horší je to v případě, kdy pouští i teplou vodu). Ohledně zhoršené kvality vody nás informovala pouze jedna odběratelka. Pokud lidé nevolají přímo nám, ale na úřad nebo někde jinde, tak se k nám informace kolikrát ani nedostane nebo se dostane až se značným zpožděním. O tom, že by měla být dlouhodobě zhoršená kvalita v některých částech města, nevíme vůbec, pravidelně odebíráme vzorky pitné vody po celé Studénce a není problém je odběratelům poskytnout. Ještě dnes by se na našich stránkách mělo objevit vyjádření i s uvedenými kontakty.
Pro nahlášení jakýchkoliv problémů s dodávkou pitné (studené) vody nebo odvádění odpadní vody (do kanalizace ZTV, a. s.) máme zřízenu nepřetržitou pohotovostní službu na telefonním čísle – 602 709 156.
Pro nahlášení poruch spojených s dodávkou tepla a teplé užitkové vody má společnost POWGEN zřízenu nepřetržitou pohotovostní službu na telefonním čísle – 724 079 030.“
Datum poslední aktualizace: 7. 11. 2019 13:49