Studénka - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

Aktuality - VŘ_HLAVNÍ ÚČETNÍ ODBORU FINANCÍ A ROZPOČTU

Tajemník Městského úřadu Studénka vyhlašuje v souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, výběrové řízení č. 20/2025 pro obsazení pracovního místa

HLAVNÍ ÚČETNÍ ODBORU FINANCÍ A ROZPOČTU

s těmito požadavky a podmínkami pro uchazeče:

Druh práce: hlavní účetní

Odbor městského úřadu: financí a rozpočtu

Místo výkonu práce: město Studénka, Městský úřad Studénka

Počet obsazovaných míst: 1

Předpokládaný nástup: po ukončení výběrového řízení nebo dle dohody s vybraným uchazečem

Pracovní poměr: na dobu neurčitou

Zařazení: úředník

Platové zařazení: 11. platová třída (platový tarif od 26 680 Kč do 38 570 Kč podle délky započitatelné praxe) v souladu s nařízením vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě; možnost přiznání osobního příplatku až do výše 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně pravidelných mimořádných odměn, příplatek za vedení – dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.

Dále zaměstnavatel nabízí: Nadstandardní benefity pro zaměstnance. Informace jsou zveřejněny na webových stránkách města Studénky na adrese: /aktualne/volna-pracovni-mista-1/.

Charakteristika vykonávané práce: Zodpovědnost za vedení účetnictví účetní jednotky, správné sestavení výkazů města, roční účetní závěrku, za údaje o skutečnosti a podklady pro daň z příjmů za obec, evidenci a rozúčtování DPH a zajišťování dalších činností v rámci sjednaného druhu práce nařízené vedoucí odboru.

Podrobná charakteristika vykonávané práce:

  • Účtuje rozpočtované výdaje a s tím související DPH, dotace, úvěry, zásoby města, vede účetní knihy, zodpovídá za jejich otevírání a uzavírání, sestavování účtového rozvrhu a souvisejících číselníků.
  • Zodpovídá za sestavení účetních závěrek za město a jejich zasílání do CSÚIS – je registrovanou zodpovědnou osobou pro komunikaci se systémem CSÚIS pro zasílání účetních záznamů a dalších výkazů dle požadavků vyhlášky č. 383/2009 Sb. (Technická vyhláška), sestavení a zaslání Pomocného analytického přehledu.
  • Samostatně účtuje o transferech a provádí výkaznictví v souvislosti s vybranými dotačními tituly.
  • Samostatné zajišťování agendy daní z příjmů, daně z přidané hodnoty a ostatních daní města.
  • Zpracování vyúčtování a vypořádání finančních vztahů ke státnímu rozpočtu, k rozpočtům krajů, k rozpočtům obcí, k jiným rozpočtům, ke státním fondům a k dalším osobám.
  • Zpracování podkladů pro sestavení závěrečného účtu a přezkum organizace.
  • Součinnost při zabezpečení dotačních titulů za odbor, nastavení rozpisu rozpočtu.
  • Provádění kontrol, rozborů a analýz hospodaření dle pokynu vedoucí odboru.
  • Dle vyhlášky č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, vykonává činnosti spojené s povinnostmi hlavní účetní příjmových a výdajových operací.
  • Metodicky vede a řídí činnost účetních a pokladní města, spolupracuje s kontrolorem města.

Požadované vzdělání: vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu nebo vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu, výhodou pro veřejnou správu, účetnictví, finance.

Při nesplnění podmínky požadovaného vzdělání lze zájemce přijmout na pracovní místo pouze za splnění podmínek § 3 odst. 4 nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů.

Předpoklady: dle § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Další požadavky: praxe v oblasti účtování minimálně 3 roky; znalost podvojného účetnictví a účetních standardů, zodpovědnost, samostatnost, pečlivost, účetní a analytické myšlení, flexibilita, komunikační, organizační dovednosti, vstřícnost, kolegiálnost, dobrá znalost MS WORD a MS Excel.

Výhodou:

  • Znalost legislativy a souvisejících právních předpisů z oblastí: zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, a souvisejících vyhlášek veřejného sektoru, zejména vyhlášky č. 410/2009 Sb., pro některé vybrané účetní jednotky, vyhlášky č. 220/2013 Sb., o požadavcích na schvalování účetních závěrek některých vybraných účetních jednotek a další související předpisy, ČÚS 701 až 710, zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty v rozsahu pro veřejnou správu, vyhláška č. 323/2002 Sb., o rozpočtové skladbě, základní orientace v zákoně č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a související prováděcí vyhlášce, zákon č. 128/2000 Sb., o obcích.
  • Znalost ekonomického systému GINIS EKO.
  • Znalost problematiky územních samostatných celků

Požadované doklady:

  1. přihláška do výběrového řízení,
  2. profesní životopis se zaměřením na popis vykonávaných činností,
  3. ověřená kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání,
  4. výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce; u cizích státních příslušníků též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením.

Doklad podle písm. c) lze při podání přihlášky připojit v prosté kopii. Doklad podle písm. d) lze při podání přihlášky nahradit čestným prohlášením o bezúhonnosti.

Zájemce předloží doklady podle písm. c) a d) nejpozději před uzavřením pracovní smlouvy.

Náležitosti přihlášky: číslo výběrového řízení, název výběrového řízení, jméno, příjmení, titul uchazeče, datum a místo narození uchazeče, státní příslušnost uchazeče, místo trvalého pobytu uchazeče, doručovací adresa uchazeče (pokud je odlišná od místa trvalého pobytu uchazeče), číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana, nepovinné kontaktní údaje – e-mailová adresa, telefonní kontakt (pro urychlení a zefektivnění komunikace s uchazečem), datum a podpis uchazeče.

Tiskopis přihlášky ke stažení je zveřejněn na webových stránkách města Studénky na adrese:  /urad/dokumenty/personalni-pro-vyberove-rizeni/.

Přihlášku a výše uvedené dokumenty lze doručit poštou nebo podat osobně na podatelnu Městského úřadu Studénka do 26.11.2025 (tímto termínem je stanoveno datum doručení přihlášky včetně požadovaných dokumentů, nikoliv datum jejich odeslání) na adresu: Mgr. Marek Zeman, MPA tajemník MěÚ Studénka, nám. Republiky 762, 742 13 Studénka, v zalepené obálce s označením VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ Č. 20/2025 „REFERENT/REFERENTKA ODBORU FaR, HLAVNÍ ÚČETNÍ” – NEOTVÍRAT, s uvedením adresy podavatele, případně lze doručit do datové schránky vz3bvhc nebo na e-mailovou adresu zeman@mesto-studenka.cz. Přihlášky doručené po tomto datu nebudou do výběrového řízení zařazeny.

Předpokládaný termín konání výběrového řízení: 01.12.2025.

Harmonogram a obsah výběrového řízení budou zaslány uchazečům v pozvánce na jimi uvedenou e-mailovou adresu, uvedené místo trvalého pobytu nebo jimi uvedenou kontaktní adresu.

Upozornění: poskytnuté doklady a podklady je nutno si osobně vyzvednout do patnácti kalendářních dnů po ukončení výběrového řízení. Po uplynutí této lhůty budou nevyzvednuté doklady a podklady skartovány.

Vyhlašovatel si vyhrazuje právo pracovní místo neobsadit nebo toto výběrové řízení prodloužit či zrušit kdykoliv v jeho průběhu.

Kontaktní údaje pro uchazeče: Ing. Hana Duláková, vedoucí odboru financí a rozpočtu, tel. 556 414 333, e-mail: dulakova@mesto-studenka.cz.

Vyhlášení výběrového řízení je zveřejněno na webových stránkách města Studénky na adrese:
/aktualne/volna-pracovni-mista-1/
/urad/uredni-deska-2/

 

Studénka 10.11.2025
Mgr. Marek Zeman, MPA
tajemník Městského úřadu Studénka

Přílohy

VR_20_2025_Referent_referentka_odboru_FaR_hlavni_ucetni

VR_20_2025_Referent_referentka_odboru_FaR_hlavni_ucetni.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 200,4 kB
Datum vložení: 12. 11. 2025 8:53
Datum poslední aktualizace: 12. 11. 2025 9:04
Autor: Správce Webu