VŘ_REFERENT/REFERENTKA ODBORU FINANCÍ A ROZPOČTU
Tajemník Městského úřadu Studénka vyhlašuje v souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, výběrové řízení č. 19/2025 pro obsazení pracovního místa
REFERENT/REFERENTKA ODBORU FINANCÍ A ROZPOČTU
s těmito požadavky a podmínkami pro uchazeče:
Druh práce: ekonomický pracovník, účetní
Odbor městského úřadu: financí a rozpočtu
Místo výkonu práce: město Studénka, Městský úřad Studénka
Počet obsazovaných míst: 1
Předpokládaný nástup: po ukončení výběrového řízení nebo dle dohody s vybraným uchazečem
Pracovní poměr: na dobu neurčitou
Zařazení: úředník
Platové zařazení: 10. platová třída (platový tarif od 24,790 Kč do 35.770 Kč podle délky započitatelné praxe) v souladu s nařízením vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě; možnost přiznání osobního příplatku až do výše 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně a pravidelných mimořádných odměn – dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.
Dále zaměstnavatel nabízí: Nadstandardní benefity pro zaměstnance. Informace jsou zveřejněny na webových stránkách města Studénky na adrese: /aktualne/volna-pracovni-mista-1/.
Charakteristika vykonávané práce: Samostatné zajišťování části rozpočtu města, spolupráce na úseku daní města, přeúčtování energií a služeb souvisejících s užíváním najatého majetku města a zajišťování dalších činností v rámci sjednaného druhu práce nařízené vedoucí odboru.
Podrobná charakteristika vykonávané práce:
- Provádění rozpisu schváleného rozpočtu, provádění rozpisu rozpočtových opatření, zajištění rozpisu ukazatelů rozpočtu, navádění smluv, výběrové řízení dodavatelů odboru.
- Spolupráce při zajišťování agendy daně z přidané hodnoty, kontrolních hlášení, daně z příjmů PO a ostatních daní města.
- Práce s tabulkovým procesorem včetně vytváření a doplňování tabulek, grafů apod.
- Zpracování materiálů pro členy rady města a zastupitele města dle pokynů vedoucí odboru.
- Účtování energií a služeb souvisejících s vyúčtováním energií a služeb bytů a nebytových prostor ve vlastnictví města.
- Provádění kontrol a rozborů plnění rozpočtu dle pokynu vedoucí odboru.
- Metodická pomoc s ekonomickými moduly GINIS.
Požadované vzdělání: vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu nebo vyšší odborné vzdělání, výhodou pro veřejnou správu, účetnictví, finance.
Předpoklady: dle § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Podmínka: absolvování zkoušky zvláštní odborné způsobilosti podle vyhlášky č. 413/2024 Sb., o zvláštní odborné způsobilosti, zkoušce vstupního vzdělávání a náležitostech osvědčení o vzdělávání úředníků územních samosprávných celků; nutnost absolvování do 18 měsíců od vzniku pracovního poměru zkoušky zvláštní odborné způsobilosti „Finanční hospodaření územních samosprávných celků a jeho přezkum”
Další požadavky: praxe v oblasti účtování minimálně 2 roky; velmi dobrá orientace v DPH, DPPO obce, účtování ve veřejné správě výhodou (SW GINIS), práce s rozpočty, zpracování rozpisů rozpočtu, účetní kontroly, analýzy a rozbory rozpočtu a skutečností, koncepční a komunikativní schopnosti, samostatnost, pečlivost, spolehlivost, vysoké pracovní nasazení, aktivní znalost práce na PC (MS Office), Internet, ASPI, příjemné vystupování.
Požadované doklady:
- přihláška do výběrového řízení,
- profesní životopis se zaměřením na popis vykonávaných činností,
- ověřená kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání,
- výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce; u cizích státních příslušníků též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením.
Doklad podle písm. c) lze při podání přihlášky připojit v prosté kopii. Doklad podle písm. d) lze při podání přihlášky nahradit čestným prohlášením o bezúhonnosti.
Zájemce předloží doklady podle písm. c) a d) nejpozději před uzavřením pracovní smlouvy.
Náležitosti přihlášky: číslo výběrového řízení, název výběrového řízení, jméno, příjmení, titul uchazeče, datum a místo narození uchazeče, státní příslušnost uchazeče, místo trvalého pobytu uchazeče, doručovací adresa uchazeče (pokud je odlišná od místa trvalého pobytu uchazeče), číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana, nepovinné kontaktní údaje – e-mailová adresa, telefonní kontakt (pro urychlení a zefektivnění komunikace s uchazečem), datum a podpis uchazeče.
Tiskopis přihlášky ke stažení je zveřejněn na webových stránkách města Studénky na adrese: /urad/dokumenty/personalni-pro-vyberove-rizeni/.
Přihlášku a výše uvedené dokumenty lze doručit poštou nebo podat osobně na podatelnu Městského úřadu Studénka do 13.10.2025 (tímto termínem je stanoveno datum doručení přihlášky včetně požadovaných dokumentů, nikoliv datum jejich odeslání) na adresu: Mgr. Marek Zeman, tajemník MěÚ Studénka, nám. Republiky 762, 742 13 Studénka, v zalepené obálce s označením VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ Č. 19/2025 „REFERENT/REFERENTKA ODBORU FaR” – NEOTVÍRAT, s uvedením adresy podavatele, případně lze doručit do datové schránky vz3bvhc nebo na e-mailovou adresu zeman@mesto-studenka.cz. Přihlášky doručené po tomto datu nebudou do výběrového řízení zařazeny.
Předpokládaný termín konání výběrového řízení: 16.10.2025.
Harmonogram a obsah výběrového řízení budou zaslány uchazečům v pozvánce na jimi uvedenou e-mailovou adresu, uvedené místo trvalého pobytu nebo jimi uvedenou kontaktní adresu.
Upozornění: poskytnuté doklady a podklady je nutno si osobně vyzvednout do patnácti kalendářních dnů po ukončení výběrového řízení. Po uplynutí této lhůty budou nevyzvednuté doklady a podklady skartovány.
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo pracovní místo neobsadit nebo toto výběrové řízení prodloužit či zrušit kdykoliv v jeho průběhu.
Kontaktní údaje pro uchazeče: Mgr. Marek Zeman, MPA, tajemník městského úřadu, telefon: 556 414 340, e-mail: zeman@mesto-studenka.cz.
Vyhlášení výběrového řízení je zveřejněno na webových stránkách města Studénky na adrese:
/aktualne/volna-pracovni-mista-1/
Studénka 23.09.2025
Mgr. Marek Zeman, MPA
tajemník Městského úřadu Studénka
Přílohy
VR_19_2025_Referent_referentka_odboru_FaR
Datum poslední aktualizace: 24. 9. 2025 8:44